XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
EHIZTARI BELTZABeti inoiz harrapatuko ez duen harrapakinaren ondoren ibiltzera kondenatutako ehiztaria da.
Zakur bat edo batzuk lagun ditu.
Mitoaren aldaeren arabera ehiztariak izen desberdinak ditu: Gipuzkoan
Ia Euskal Herri osoan kondaira guganaino kristautasunaren kutsu handiaz heldu da.
Ehiztaria erbiari segika meza utzita hasi zen apaiza zela esaten da, adibidez.
Horregatik ekaitza zegoeneko gauean
Zuberoan, noraezean dabilen ehiztaria ez da apaiza;
Gaskoniako Landetan pertsonaia
Katalunian
Zazpi urtetik behin azaltzen da
Dena den, alderrai dabilen ehiztariaren kondaira oso hedatua dago.
Eta ez Pirinioetan bakarrik; Europako ipar eta erdialdean ere bai baizik.
Julio Caro Barojaren iritziz, antzina-antzinako kondaira da, nahiz eta guganaino aldatu samarra heldu den.
Nolanahi ere, atsedenera edo betiko sutara arimak airean dabiltzalako uste herrikoia Pirinio guztian eta Bizkaiko itsasoko kostalde guztian zabaldua dago.
Ekaitza denean gauean airean (baita kaleetan ere) gorpuei laguntzen zuziak piztuta doazen arima-oste handiak dabiltzala esaten da.
Aezkoan ekaitz-haizeak Iratiko zuhaitzak astintzen zituenean, izpiritu gaiztoek eta sorginek Joana Albretekoa Nafarroako erreginaren hilotza zeramatela basoan ibiltzen zirela uste zuten.
Protestante bihurtu zen erregina hark, katolikoak jazarri zituen.
Hil zenean,